Toto je záhlaví Vašich stránek. Text můžete změnit v administraci v 'Nastavení stránek'.

Posilování těla, myšlení a ducha GAKU-DO

Díky cvičení obnovujeme tělu naší rovnováhu. Cvičení nám také čistí náš mozek a krevní oběh od chemických látek působící napětí. Posiluje nám tělo i ducha. Vytváří predevším pocit uvolnění a pokoje naší mysli a zbavuje nás tak stresu.Nesmíme však zapomínat na zdravé stravování, např. ovoce, zeleninu, pitný režim, nemastná jídla,aj.

Druhy cviků:

1)   Igelitový sáček - 10 x úder rukama v úrovni hlavy, 10 x nohou - jedno,kterou, 5 x - levou nohou, 5 x pravou nohou. Sáček nesmí spadnou na zem.

2)   Papír o rozměru A5 - úder rukama alespoň zasáhnout 3x, čím více tím lépe

3)   Polovina papíru z rozměru A5 - stejně jako u bodu dva

Účel cvičení bodu 1,2,3: trénuje se náš reflex, pozornost, postřeh, stabilita

4)   Kolíček na prádlo - stiskneme jej palcem a malíčkem současně. Ostatní prsty jsou natažené. Nesmí být pokrčené. Kolíček se snažíme takto držet alespoň 30 sekund. Dýcháme nosem do bodu Hara – tj- asi 6 cm pod pupkem. Cvičení aplikujeme i na druhou ruku. Čas můžeme prodloužit na jednu minutu.

Účel cvičení: Posilování prstů. Vyšší soustředěnost.

5)   Cvičení s dřevěnou židlí s opěradlem.

a) židli uchopíme za jednu nohu na straně bez opěradla, co nejníže. Židli zvedáme z dřepu do výšky ramen.

b) pomalým pohybem dáváme pravou ruku s židlí(židli držíme za jednu nohu) do předpažení a opět vrátíme zpět k ramenu. Toto opakujeme 3x. Stejně tak rukou se židlí upažujeme(ruka jde do boku). Opakujeme 3x. Cvičení provádíme i na levou ruku.

c) Stojíme pravým bokem k opěradlu židle. Uchopíme opěradlo židle pravou rukou a upažujeme do úrovně ramen.Opakujeme 3x. Totéž na levou stranu levou rukou.

d) Stojíme pravým bokem k opěradlu židle. Uchopíme opěradlo židle pravým palcem a ukazováčkem. Upažujeme do úrovně ramen. Postupně prostřídáme držení palec-prostředníček, palec-prsteníček, palec-malíček. Cvičíme i na levou ruku.

e) Stojíme pravým bokem k opěradlu židle. Uchopíme opěradlo pravou rukou zespoda dlaní a upažujeme do úrovně ramen. Opakujeme 3x. Totéž na levou stranu levou rukou.

f) Stojíme pravým bokem k opěradlu židle. Uchopíme opěradlo pravou rukou zespoda palcem a upažujeme do úrovně ramen. Postupně prostřídáme držení ukazováček, prostředníček, prsteníček a malíček. Opakujeme 3x. Cvičíme i na levou ruku.

g) Sedíme ve dřepu čelně k sedadlu židle.Uchopíme židli ze spodu ve středu sedadla třemi prsty pravé ruky palec-ukazováček-prostředníček. Židli zvedneme z dřepu do výšky ramen. Pomalým pohybem dáváme pravou ruku(se třemi prsty) s židlí do předpažení a opět vrátíme zpět k ramenu. Toto opakujeme 3x. Stejně tak rukou se židlí upažujeme(ruka jde do boku). Opakujeme 3x. Cvičení provádíme i na levou ruku.

Všechny cviky se židlí provádíme co nejpomaleji, dýcháme nosem.

Účel cvičení: Získáme sílu rukou, prstů, zápěstí, ramen, zádového svalstva, pozornost, soustředění

Líbí se vám tyto stránky?

Ano (3519 | 39%)
Ne (2705 | 30%)
Gaku-do je cesta, která vás naučí používat základní prvky sebeobrany, tuto cestu vám nabízím.........
Name
Email
Comment
Or visit this link or this one